Japoński taniec przemiany – butō w Polsce
dc.contributor.author | Zamorska, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2013-03-19T13:15:29Z | |
dc.date.available | 2013-03-19T13:15:29Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | M. Zamorska, Japoński taniec przemiany – butō w Polsce, "Teatr" nr 12, 2010, s. 68-69 | pl |
dc.identifier.issn | 0040-0769 | |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/1162 | |
dc.description.abstract | Taniec butō pojawił się w Polsce dzięki artystom japońskim i europejskim, którzy nie tylko prezentowali fascynujące, przerażające i przede wszystkim inspirujące spektakle, ale również dzielili się swoimi umiejętnościami i wiedzą podczas warsztatów tanecznych. Ale żeby zakiełkować, ziarno butō potrzebowało żyznej gleby. Czynniki, które przyczyniły się do rozwoju tej formuły to: możliwość wymiany doświadczeń z tancerzami z zagranicy poprzez udział w warsztatach master class i wizyty studyjne (lata 90.), światowa popularność polskiego teatru fizycznego, oraz obecność w rodzimej praktyce teatralnej specyficznego typu duchowości. Fizyczność treningu aktorskiego u Grotowskiego, etos polskiego teatru przemiany i liminalność teatru śmierci okazały się doskonałym podłożem dla tańca butō, którego sednem jest cielesność, transgresyjność i proces metamorfozy. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Instytut Książki | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | taniec | pl |
dc.subject | dance | pl |
dc.subject | butoh | pl |
dc.subject | butō | pl |
dc.title | Japoński taniec przemiany – butō w Polsce | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/preprint | pl |
dc.description.eperson | Magdalena Zamorska |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.