Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZamorska, Magdalena
dc.date.accessioned2013-03-19T13:15:29Z
dc.date.available2013-03-19T13:15:29Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationM. Zamorska, Japoński taniec przemiany – butō w Polsce, "Teatr" nr 12, 2010, s. 68-69pl
dc.identifier.issn0040-0769
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1162
dc.description.abstractTaniec butō pojawił się w Polsce dzięki artystom japońskim i europejskim, którzy nie tylko prezentowali fascynujące, przerażające i przede wszystkim inspirujące spektakle, ale również dzielili się swoimi umiejętnościami i wiedzą podczas warsztatów tanecznych. Ale żeby zakiełkować, ziarno butō potrzebowało żyznej gleby. Czynniki, które przyczyniły się do rozwoju tej formuły to: możliwość wymiany doświadczeń z tancerzami z zagranicy poprzez udział w warsztatach master class i wizyty studyjne (lata 90.), światowa popularność polskiego teatru fizycznego, oraz obecność w rodzimej praktyce teatralnej specyficznego typu duchowości. Fizyczność treningu aktorskiego u Grotowskiego, etos polskiego teatru przemiany i liminalność teatru śmierci okazały się doskonałym podłożem dla tańca butō, którego sednem jest cielesność, transgresyjność i proces metamorfozy.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherInstytut Książkipl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjecttaniecpl
dc.subjectdancepl
dc.subjectbutohpl
dc.subjectbutōpl
dc.titleJapoński taniec przemiany – butō w Polscepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/preprintpl
dc.description.epersonMagdalena Zamorska


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.