The Rutles, Medusa, Spinal Tap – lata 80. i muzyczne mockumentary
Streszczenie
To, że zarówno kultura popularna, jak i kultura niezależna rządzą się podobnymi, często analogicznymi schematami, zdaje się potwierdzać artykuł Adriany Brendy-Mańkowskiej zatytułowany "The Rutles, Medusa, Spinal Tap – lata 80. i muzyczne mockumentary". Autorka bierze w nim na warsztat filmy należące do nurtu mockumentary, mającego z założenia parodiować filmy dokumentalne. Brenda-Mańkowska zwraca także uwagę na sposoby kreowania bohaterów wybranych dzieł. W jej ujęciu mockumentary lat 80. pozwalają na badanie recepcji artystów tworzących nie tylko w dziewiątej dekadzie XX wieku (jak Madonna), lecz także w dekadach ją poprzedzających (jak The Beatles). Ponadto autorka stawia tezę, że analizowane przez nią filmy odzwierciedlają zmiany związane z cielesnością i seksem, jakie zaszły w latach 80. Jej analiza może stanowić także wstęp do badania paradokumentów z lat 90., których popularność w kolejnej dekadzie będzie wzrastać od czasu premiery "Blair Witch Project".
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: