Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMaciuszek, Aleksandra
dc.date.accessioned2017-04-14T15:42:43Z
dc.date.available2017-04-14T15:42:43Z
dc.date.issued2017-03
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/11904
dc.description.abstractBandy latynoskie - nieformalne organizacje młodzieżowe, odwołujące do afiliacji bazujących na latynoamerykańskiej wspólnocie pochodzeniowej oraz do wykształconych w USA struktur i zestawów symbolicznych – pojawiały się w Hiszpanii na początku XXI wieku i szybko stały się symbolem problemów rozgrywających się linii młodzież - imigracja. Celem tego tekstu jest wieloaspektowa prezentacja tego fenomenu, zarówno w perspektywie zagadnień integracji imigrantów, jak i w perspektywie zmian kulturowo- identyfikacyjnych zachodzących w wyniku migracji oraz samego istnienia transnarodowych sieci. Doświadczenie młodzieży w Hiszpanii jest tu nieustannie porównywane z doświadczeniami młodzieży latynoskiej w USA, zadaje się także pytanie czy można przypisywać jednoznacznie negatywny charakter zjawisku „band”. W drugim rozdziale przedstawiony zostaje stan wiedzy na temat ich działalności w Hiszpanii, skonfrontowany z teoriami dotyczącymi integracji dzieci imigrantów, zwłaszcza z koncepcją asymilacji segmentowej i koncepcjami wyrosłymi na jej gruncie. Rozdział trzeci dotyczy bandy Latin Kings - na jej przykładzie ukazane zostaje, jak bandy tworzą się i ewoluują na trzech kontynentach pod wpływem różnych czynników i przy udziale różnych aktorów. Poruszona zostaje kwestia dynamik kształtowania się nowych odniesień identyfikacyjnych (pan-etniczna kategoria latino), a także rola przemysłu kulturowego, mass mediów i Internetu w formach jakie przybierają omawiane zjawiska; sporo miejsca poświęcone zostaje odniesieniom do teorii wyobraźni autorstwa A. Appaduraia. Rozdział czwarty poświęcony jest bandom tworzonym przez młodzież pochodzącą z Republiki Dominikany. Zostają one ukazane w kontekście transnarodowych badań nad migracjami Dominikańczyków, szczególnie zaś ich konsekwencji na gruncie kulturowym (zmiany w rozumieniu kategorii rasy) . Uzupełnieniem stają się obserwacje wypływające z przeprowadzonej analizy zawartości stron internetowych, tworzonych przez członków band dominikańskich. Rozdział podsumowujący stara się usystematyzować pojawiające się w tej pracy wnioski, a także zasugerować najważniejsze pytania jakie na gruncie badań migracyjnych prowokuje fenomen band.pl
dc.description.abstract“Bandas Latinas” – informal youth organizations whose affiliation is based on rootst in the Latin American community along with structures and symbols developed in the USA – appeared in Spain at the beginning of the 21st century and quickly became a symbol of the problems emerging within the context of youth and immigration. The objective of this paper is to provide a multi-aspectual presentation of the phenomenon, in both the aspect of issues involved in the integration of immigrants, as well as of changes occurring in the cultural and self-identification spheres as a result of migration and the existence of transnational networks. The experience of youth in Spain is subjected to continual comparison with that of Latino youth in the USA; the question is also posed of whether the phenomenon of these groups should be viewed in an exclusively negative light. The second chapter contains a presentation of the current state of knowledge on their activities in Spain, confronted with theories concerning integration of the children of immigrants, in particular the idea of segmented assimilation and concepts which emerged out of it. The third chapter addresses the Latin Kings organization – it serves as an example of how “bandas latinas” are created and evolve on three continents, under the influence of diverse factors and with the involvement of various actors. The issue of the dynamics involved in the formation of new markers of identification is raised (the pan-ethnic category of Latino), as well as the role of the culture industry, mass media and the Internet in the forms taken on by the phenomena under discussion; significant space is dedicated to discussion of the theory of imagination proposed by A. Appadurai. Chapter four is devoted to organizations created by youth from the Dominican Republic. They are depicted in the context of transnational studies on migration by Dominicans, particularly their consequences for culture (changes in the understanding of the category of race). The work is rounded out by observations flowing from the analysis conducted of webpages created by members of Dominican “bandas”. The concluding chapter is an attempt at systematizing the conclusions appearing in the work, as well as pointing to what may potentially be the most important issues on the plane of migration research raised by the phenomenon of “bandas”.en
dc.language.isopl
dc.publisherOśrodek Badań nad Migracjamipl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectintegracjapl
dc.subjecttożsamośćpl
dc.subjectpokolenie półtorapl
dc.subjectbandy latynoskiepl
dc.subjectnowe wspólnoty etnicznepl
dc.subjectHiszpaniapl
dc.subjectLatynosi w USApl
dc.subjectinternetpl
dc.subjectintegrationen
dc.subjectidentityen
dc.subject1.5 generationen
dc.subjectLatino gangsen
dc.subjectnew ethnic communitiesen
dc.subjectSpainen
dc.subjectLatinos in the USAen
dc.subjectinterneten
dc.subjectDominican Republicen
dc.subjectRepublika Dominikanypl
dc.titleLatynoscy królowie, nie-żartujący Dominikańczycy i inni transnarodowi braciszkowie - społeczne i kulturowe implikacje fenomenu band latynoskich w Hiszpaniipl
dc.title.alternativeLatino kings, Dominicans who don't play and other transnational bros - Social and cultural implications of the phenomenon of “bandas latinas” in Spainen
dc.typeworkingPaperpl
dc.contributor.organizationWydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagiellońskipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.