Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBortliczek, Małgorzata
dc.date.accessioned2017-05-19T08:30:53Z
dc.date.available2017-05-19T08:30:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBortliczek M., Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków, "Słowo. Studia językoznawcze", nr 3, 2012, s. 39-55pl
dc.identifier.issn2082-6931
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/12098
dc.description.abstractArtykuł Tabuizowanie starości w reklamie dotyczy globalnej tendencji do wypierania naturalnych zjawisk – głównie procesu starzenia się – w marketingowy niebyt. Za sprawą intensywnie reklamowanych preparatów kosmetycznych i medycznych oraz usług kosmetycznych i chirurgiczno-plastycznych tematem tabu uczyniono proces starzenia się. Stereotyp starości ulega zatem zmianie, o czym przekonuje próba rekonstrukcji językowego obrazu procesu starzenia się, utrwalanego przez współczesne reklamy. Konsument, ulegając silnej presji reklam, zaspokaja rozliczne potrzeby, kreowane przez przemysł kosmetyczny i farmaceutyczny oraz medycynę estetyczną. Czy robi to po to, aby oszukać naturę, czy po to, aby poczuć się lepiej, mimo upływu lat? Optymistyczne przesłanie rozsądnego ulegania reklamom wydaje się brzmieć: współczesny człowiek, dbając o siebie, podnosi jakość swojego życia.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiegopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectjęzykowy obraz światapl
dc.subjectkosmetykipl
dc.subjectreklamapl
dc.subjectstarośćpl
dc.subjecttabupl
dc.titleTabuizowanie starości w reklamach kosmetykówpl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Śląskipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska