Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny
Abstract
W artykule „Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej” podjęta jest problematyka ryzyka stania się ofiarą agresji (w tym bullyingu) ze strony pełnosprawnych rówieśników jak również omówione są czynniki sprzyjające pojawianiu się zachowań agresywnych wśród młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. W tekście dyskutowany jest również problem stygmatyzacji i odrzucania uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, szczególnie w integracyjnych i ogólnodostępnych formach kształcenia. Zaproponowano praktyczne sposoby ograniczania ryzyka stania się ofiarą agresji rówieśniczej, oparte zarówno na doświadczeniach polskich jak i zagranicznych .
Collections
- Artykuły / Articles [15510]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.