Rozwój zawodowy a aktywność emerytowanych nauczycieli
Streszczenie
Artykuł porusza kwestię aktywności emerytowanych nauczycielek
przez pryzmat ich rozwoju zawodowego w czasie aktywności zawodowej. Interesujące
wydało się opisanie, jakie znaczenie dla nauczycielek będących
na emeryturze miała aktywność i rozwój zawodowy i jaki ma ona sens w kreowaniu
aktualnej aktywności, preferowanym stylu życia. W badaniach wykorzystano
metodę wywiadu biograficznego. W konkluzjach wskazano, jaki
sens ma aktywność całożyciowa człowieka dla jego rozwoju na każdym etapie
życia i jakie wnioski płyną dla praktyki edukacyjnej w tym zakresie. The article focuses on th e activity of retired female teachers through
the prism of their professional development in time of their professional activity.
It seemed interesting to describe what meaning of the professional
activity and development for the retired female teacher was and how does it
make sense in the crea tion of the current activity, the preferred lifestyle. The
method of biographical interview was used in the study. The conclusions indicated
what is the sense of the whole-life human activity for his development
in the every stage of life and what are the proposals to educational practice
in this area.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: