Uwarunkowania pomiaru efektywności finansowania edukacji – zarys problemu
Streszczenie
Ze względu na znaczenie i korzyści płynące z edukacji nie tylko dla jej indywidualnych
uczestników, ale także dla społeczności (od skali lokalnej aż po wymiar globalny) władze
państw przyjmują na siebie obowiązek jej pełnego lub częściowego finansowania ze
środków publicznych, co nie wyklucza wydatków prywatnych. Kluczowym problemem
ekonomiki edukacji jest analiza efektywności tego finansowania poprzez określenie relacji
efektów do nakładów. Niniejsze opracowanie przedstawia zarys problematyki pomiaru
efektywności finansowania usług edukacyjnych (szczególnie: ze źródeł publicznych) na
podstawie krytycznego przeglądu literatury oraz wyników własnych dotychczasowych
analiz. Autorka prezentuje oryginalną koncepcję badań nad efektywnością finansowania
edukacji (planowane kierunki, zakres, hipotezy i metody), zapowiadając jednocześnie
cykl publikacji dotyczący uwarunkowań jej pomiaru. Due to the significance and benefits of education for individual participants and communities
(both in the local and global dimension), state authorities commit themselves to
full or partial public funding, which does not exclude private spending. The key issue for
the economics of education is to analyse the efficiency of education funding by defining
a relationship between effects and expenditures. This paper outlines the problems of
measuring the efficiency of education funding (from public funds in particular) based on
a critical literature review and the results of the author’s previous analysis. The author
presents an original concept of research into the efficiency of education funding (intended
direction, scope, hypotheses and methods), announcing a series of publications about
the conditions for its measurement.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: