Strategie rozwoju turystyki w Polsce w kontekście zrównoważonego rozwoju
Oglądaj/ Otwórz
Data
2017Autor
Nowacki, Marek
Awedyk, Matylda
Kowalczyk-Anioł, Joanna
Królikowska, Karolina
Pstrocka-Rak, Małgorzata
Rak, Grzegorz
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Celem niniejszego artykułu jest ocena wybranych strategii rozwoju turystyki
w Polsce w kontekście zasad planowania strategicznego, udziału interesariuszy oraz zasad zrównoważonego rozwoju turystyki. Kwestionariusz oceny strategii zawierający 44 pytania utworzono na podstawie skal pomiarowych opracowanych i zweryfikowanych przez Simpsona [2001] i Ruhanen [2004]. Sześcioro autorów artykułu oceniło 34 strategie rozwoju turystyki w regionach: 13 strategii wojewódzkich, 5 powiatowych, 6 gminnych, 8 miejskich i 2 innych obszarów. Analiza strategii wykazała, że w niewielkim stopniu realizują one paradygmaty
zrównoważonego rozwoju turystyki. Zdecydowanie wyższą jakością charakteryzują
się dokumenty opracowane dla wyższych szczebli podziału administracyjnego. Najlepiej
ocenianymi domenami strategii rozwoju turystyki w badanych dokumentach są wskaźniki planowania i analiza środowiska. The aim of this article is to evaluate selected tourism development strategies in Poland, in the context of strategic planning, steakeholders’ participation and sustainable development principles. Questionnaire evaluation of strategy (44 questions) was established and based on measurement scales developed and validated by Simpson [2001] and Ruhanen [2004]. The six authors of the study rated 34 tourism development strategies in 13 provinces, 5 counties, 6 municipalities, 8 cities and 2 other areas. The analysis revealed that they implement paradigms of sustainable development of tourism only to a small extent.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: