Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 24
Akty mowy jako klucz do interpretacji postaw rodzicielskich. Wychowawcze, komunikacyjne i edukacyjne aspekty filmów animowanych dla dzieci (na przykładzie filmów emitowanych w MiniMini+ i Cartoon Network)
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2015)
Przygotowanie systemu szkolnictwa na przyjęcie uczniów przybyłych z zagranicy – próba porównania rozwiązań szwedzkich i polskich
(Dom Wydawniczy Elipsa, 2017)
W artykule dokonano porównania polskich i szwedzkich rozwiązań prawnych dotyczących edukacji uczniów przybyłych z zagranicy, którzy nie znają języka na poziomie wystarczającym do korzystania z oferty placówek edukacyjnych. ...
Co zostaje w Sieci po debacie? Próba analizy memów publikowanych po debatach przedwyborczych
(Wydział Polonistyki UW, 2016)
Celem tego artykułu jest próba opisu i analizy memów, które były publikowane w internecie po telewizyjnych debatach przedwyborczych przede wszystkim w roku 2015, uwzględnione zostaje również kilka przykładów z roku 2010. ...
Od święta demokracji do teleturnieju. Przemiany konwencji debat telewizyjnych w Polsce
(Wydział Polonistyki UW, 2016)
Tematem artykułu jest ewolucja formatów polskich telewizyjnych debat z udziałem polityków z lat 1988-2015. Autor rozpoczyna od analizy znaczeń słowa debata i różnych definicji tego terminu, by następnie wskazać najważniejsze ...
Debata o debacie. Relacje online debat prezydenckich
(Wydział Polonistyki UW, 2016)
W konwergentnych mediach tworzone są nowe formy przekazu – przykładem jest internetowa relacja na żywo, wykorzystywana do przybliżania internautom różnego typu wydarzeń, w tym przedwyborczych debat telewizyjnych. Równolegle ...
Debata jako sytuacja retoryczna: studium przypadku
(Wydział Polonistyki UW, 2016)
Przedmiotem opisu jest debata potraktowana jako sytuacja retoryczna. Tę ostatnią rozumiem za Lloydem Bitzerem, jako „[…]zespół osób, wydarzeń, obiektów i relacji przedstawiających rzeczywistą lub [tylko] potencjalnie ...
„Oczyścić przedpole” - funkcje metafor w prezydenckich debatach przedwyborczych
(Wydział Polonistyki UW, 2016)
Artykuł dotyczy metafor używanych przez uczestników debat prezydenckich. Metafory to bardzo ważne retoryczne narzędzie służące budowaniu przywództwa i przedstawianiu wizji państwa. Mogą pełnić różne funkcje: budzić emocje, ...
Medialny obraz Czarnego protestu w kontekście dyskursu o aborcji
(2018)
Niniejsza praca stanowi charakterystykę języka używanego w kontekście Czarnego protestu oraz wydarzeń z nim powiązanych, w latach 2016-2017. Analizie podlega szczególnie obraz protestu wykreowany przez media oraz wpływ tej ...
Storytelling w reklamach "Twardowsky" i "Twardowsky 2.0"
(2018)
Praca stanowi analizę reklam Twardowsky oraz Twardowsky 2.0. Stara się ustalić przyczyny decyzji Allegro o powstaniu krótkometrażowych filmów fantasy — Legendy Polskie. Wyjaśnia cechy dystynktywne storytellingu przy pomocy ...
"Museion" 1911-1913. Publicystyka artystyczna i literacka
(Wydawnictwo Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)