Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGolonka, Monika
dc.date.accessioned2011-12-18T22:56:21Z
dc.date.available2011-12-18T22:56:21Z
dc.date.issued2011-11-10
dc.identifier.citationGolonka M. (2011). UWARUNKOWANIA KULTUROWE A POWIĄZANIA MIĘDZYFIRMOWE W SEKTORACH GLOBALNYCH. PERSPEKTYWA EMPIRYCZNA. Działanie współczesnych przedsiębiorstw, determinanty kulturowe, zasobowe i samorządowe, Wydawnictwa Naukowe WSB, Gdańsk, Tom 12, str. 4-23
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/130
dc.descriptionPostprintpl_PL
dc.description.abstractW artykule zostały zaprezentowane rezultaty badań nad wpływem kultury narodowej związanej z modelem funkcjonowania organizcji na strategię nawiązywania aliansów [eksploracyjną, związaną z powiązaniami słabymi oraz eksploatacyjną, związaną z powizaniami silnymi] przez firmy z globalnego sektora teleinformatycznego [ICT]. Wyniki badań wskazują na to, iż kraj pochodzenia firmy jak również związany z nim model organizacji [w oparciu o wymiary kultury zaproponowane przez Hofstede] ma wpływ na strategię aliansów realizowaną przez firmy. Strategia eksploracji jest strategią dominującą wśród firm o modelu „Rodzina” [m.in. firmy azjatyckie] oraz „Targowisko” [np. USA, Wielka Brytania]. Najwięcej powiązań silnych wskazujących na strategię eksploatacyjną charakteryzuje firmy o modelu „Piramida” [np. Francja, Polska].pl_PL
dc.description.sponsorshipMNiSW, 2010, grant promotorskipl_PL
dc.publisherWydawnictwa Naukowe WSB w Gdańsku, Tom 12/2011
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectstrategia firmypl_PL
dc.subjectzarządzanie międzykulturowepl_PL
dc.subjectglobalny sektor teleinformatycznypl_PL
dc.subjectglobalna branża ICTpl_PL
dc.subjectpowiązania międzyfirmowepl_PL
dc.subjectkultury narodowepl_PL
dc.subjectstrategia firmypl_PL
dc.subjectportfolia aliansówpl_PL
dc.subjectsieci powiązańpl_PL
dc.subjectaliansepl_PL
dc.subjectglobalna strategiapl_PL
dc.titleUwarunkowania kulturowe a powiązania międzyfirmowe w sektorach globalnych. Perspektywa empirycznapl_PL
dc.title.alternativeCultural Factors and Interfirm Ties in Global Sectors. Empirical Perspectiveen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.epersonMonika Golonka
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska