Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury
Streszczenie
Zagadnienie zaangażowania klienta budzi zainteresowanie zarówno teoretyków,
jak i praktyków. Z tego względu artykuł poświęcono rozwojowi koncepcji
zaangażowania konsumenta, która coraz częściej jest przedmiotem opracowań naukowych.
Wykorzystano w nim podejście dedukcyjne, oparte na analizie literatury
przedmiotu. Analizie poddano najczęściej cytowane publikacje w bazach Web of
Science (Core Collection) oraz Scopus. Celem opracowania był przegląd literatury
przedmiotu i identyfikacja luk poznawczych w analizowanym obszarze. Wykazano
brak jednoznaczności analizowanego pojęcia, co znacznie utrudnia prowadzenie
badań i porównywanie ich wyników. Brakuje jednego podejścia zarówno na etapie
pojęciowym, jak i przy opracowywaniu modeli koncepcyjnych. Istotne znaczenie
ma też wykazanie etapów – w ramach procesu budowania zaangażowania
konsumenta – i konstruktów będących zmiennymi przyczynowymi i wynikowymi.
Wśród analizowanych pozycji literatury jedynie część stanowiły opracowania oparte
na badaniach (artykuły badawcze). Wszystkie wspomniane elementy pokazują,
że koncepcja zaangażowania konsumenta jest obszarem, który wciąż wymaga prowadzenia
badań empirycznych.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.