Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzechowska-Derkacz, Beata
dc.date.accessioned2017-12-01T09:10:57Z
dc.date.available2017-12-01T09:10:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCzechowska-Derkacz, B. (2015). Dziennikarstwo obywatelskie – o mediach w rękach odbiorców. W: M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture. T. 1, Social and Political Role of the Media. (s. 545-562). Kinvara Co. Galway: TrueSign; Gdynia: Novae Res.pl
dc.identifier.isbn978-83-7942-495-5
dc.identifier.isbn978-0-9927953-1-3
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/13377
dc.description.abstractKonwergencja we współczesnych mediach i wynikające z tego konsekwencje społeczne, na przykład kultura aktywnego ich współtworzenia przez odbiorców, pozwalają lepiej rozumieć współczesne mechanizmy funkcjonowania i przekazywania informacji. Jednak, jak zauważa Henry Jenkins, autor Kultury konwergencji..., kiedy odbiorcy biorą media we własne ręce, efekty mogą być fantastycznie kreatywne, ale jednocześnie oznaczają kłopoty dla wszystkich zaangażowanych. Jedni badacze, jak Don Tapscott, widzą w dziennikarstwie obywatelskim szansę na nową jakość stosunków politycznych, nazywanych demokracją 2.0. Inni, jak Andrew Keen, dostrzegają główną destrukcyjną siłę, która niszczy tradycyjną kulturę i media. Dziennikarstwo obywatelskie, szeroko rozumiane jako aktywne uczestnictwo w mediach, stało się terminem niezwykle pojemnym. Niniejszy tekst jest próbą usystematyzowania tego zjawiska (także w aspekcie prawnym) oraz poszukiwania odpowiedzi na stawiane w tym zakresie pytania - kogo możemy nazywać dziennikarzem obywatelskim oraz jakie szanse i niebezpieczeństwa niosą media w rękach odbiorców.pl
dc.language.isopl
dc.publisherNovae Respl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectdziennikarstwo obywatelskiepl
dc.subjectkultura konwergencjipl
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.subjectcyfrowe pokoleniepl
dc.subjectdemokracja 2.0pl
dc.titleDziennikarstwo obywatelskie – o mediach w rękach odbiorcówpl
dc.typebookPartpl
dc.contributor.organizationUniwersytet Gdański. Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwapl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.