Inforozrywka i tabloidyzacja w polskich mediach po 1989 roku w kontekście komunikacji politycznej
Streszczenie
Zarówno badacze mediów, jak i powszechni odbiorcy coraz częściej wspólnym głosem mówią o współczesnym zdziczeniu mediów, faktoidalnej rzeczywistości w nich przedstawianej, tabloidyzacji. mediów opiniotwórczych, zaburzeniu „agenda setting” czy uprawianiu inforozrywki. Ma to swoje konsekwencje związane np. z wpływem mediów na współczesną kulturę. Wydaje się jednak, że szczególne zagrożenie widać w zakresie zmian dotyczących współczesnej komunikacji politycznej, w której głównym pośrednikiem są media, gdyż ma to wydatny wpływ na społeczno-polityczną rzeczywistość i nasz w niej udział. Zanim jednak media, które kształtowały się po 1989 r. w Polsce, pokazały swoje dzisiejsze oblicze, miało miejsce kilka istotnych wydarzeń, które - analizowane przez badaczy mediów - umknęły szerokiej publicznej dyskusji.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.