Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKampka, Agnieszka
dc.date.accessioned2017-12-13T09:58:24Z
dc.date.available2017-12-13T09:58:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAgnieszka Kampka, „Oczyścić przedpole” - funkcje metafor w prezydenckich debatach przedwyborczych, w: 20 lat polskich telewizyjnych debat przedwyborczych, red. Agnieszka Budzyńska-Daca, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego 2016pl
dc.identifier.isbn978-83-65667-06-9
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/13499
dc.description.abstractArtykuł dotyczy metafor używanych przez uczestników debat prezydenckich. Metafory to bardzo ważne retoryczne narzędzie służące budowaniu przywództwa i przedstawianiu wizji państwa. Mogą pełnić różne funkcje: budzić emocje, ułatwiać zrozumienie, budować ethos, uatrakcyjniać wypowiedź. Jedną z ich głównych cech jest obrazowość, odwoływanie się do zmysłów słuchaczy – pod tym kątem analizowane są przenośnie, których używają kandydaci na urząd prezydenta w debatach telewizyjnych. Jak się okazuje, politycy sięgają po nie stosunkowo rzadko, najczęściej po to, aby opisać zły stan państwa bądź zdyskredytować konkurenta.pl
dc.publisherWydział Polonistyki UWpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdebata prezydenckapl
dc.subjectretoryka politycznapl
dc.subjectmetaforapl
dc.subjectobrazowośćpl
dc.title„Oczyścić przedpole” - funkcje metafor w prezydenckich debatach przedwyborczychpl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiegopl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska