Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZaborowski, Marek
dc.contributor.authorStaniaszek, Dan
dc.contributor.authorWęglarz, Arkadiusz
dc.contributor.authorPanek, Aleksander
dc.contributor.authorDziamara-Rzucidło, Katarzyna
dc.date.accessioned2017-12-21T08:41:42Z
dc.date.available2017-12-21T08:41:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/13604
dc.descriptionEfektywna Polska (EP) jest platformą współpracy zainicjowaną i moderowaną przez Instytut Ekonomii Środowiska (IEŚ). Działania prowadzone w ramach inicjatywy koncentrują się na dwóch zidentyfikowanych przez IEŚ problemach, tj. modernizacji budynków jednorodzinnych oraz jakości powietrza w Polsce. Inicjatywa integruje organizacje i instytucje, w tym także stowarzyszenia branżowe, dla których te dwa problemy są ważne, ale nie reprezentuje interesów żadnej branży ani organizacji.pl
dc.description.abstractSektor budowlany odpowiada za największą konsumpcję energii w Europie. Według danych Komisji Europejskiej np. pochłania prawie 40% całkowitego finalnego zużycia energii elektrycznej w Unii Europejskiej (UE), odpowiadając tym samym za 36% europejskiej emisji gazów cieplarnianych. Głównym emitentem w większości państw Starego Kontynentu pozostają budynki wzniesione jeszcze przed wdrożeniem pierwszych ogólnoeuropejskich norm w zakresie emisji gazów cieplarnianych. Polska nie jest tu wyjątkiem. Podczas, gdy nowe budynki muszą spełniać coraz wyższe standardy efektywności energetycznej, to istniejące obiekty, zarówno publiczne jak i prywatne są często niedogrzane i energochłonne. Ta różnica w poziomie energochłonności wynika przede wszystkim z ułomności dotychczasowych programów wspierania efektywności energetycznej, które zwykle były fragmentaryczne i wspierały pojedyncze technologie (np. izolację ścian, czy wymianę okien). Doświadczenia praktyczne dowodzą, że takie podejście było błędem. Efektywna technologicznie i ekonomicznie termomodernizacja budynków nie może ograniczać się do wymiany pojedynczych elementów wyposażenia budynków. Wymaga całościowego podejścia do kwestii remontów, uwzględniającego charakterystykę zużycia energii w zróżnicowanych budynkach, a także kwestie wytwarzania wraz z uwzględnieniem wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Skuteczne przeprowadzenie kompleksowej termomodernizacji, obejmującej czy to pojedynczy region. Streszczenie geograficzny, lub cały kraj, wybrany segment rynku lub wszystkie budynki, to trudny, czasochłonny i kosztowny proces. Podstawowym wyzwaniem, przed którym stają twórcy i koordynatorzy takiego procesu, jest precyzyjne zdefiniowanie celu, charakteru i zakresu prowadzonych prac w taki sposób, by suma korzyści wynikających ze zwiększenia efektywności energetycznej budynku wykraczała poza korzyści jednostkowe odniesione przez inwestorów, tj. najczęściej właścicieli lub użytkowników nieruchomości. W przypadku programów realizowanych ze środków publicznych dodatkowym wyzwaniem pozostaje określenie poziomu wsparcia dla poszczególnych grup beneficjentów i dopasowanie modelu dystrybucji tych środków do charakterystyki odbiorców oraz specyfiki wykorzystywanych funduszy. W niniejszym dokumencie chcemy zdefiniować potencjalny zakres programu kompleksowej poprawy efektywności w budynkach, wskazać segment, w którym termomodernizacja może przynieść największe korzyści całkowite, a także zaproponować ramy systemy wsparcia finansowego takich działań.pl
dc.description.sponsorshipEuropean Climate Foundation
dc.language.isopl
dc.publisherInstytut Ekonomii Środowiskapl
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectmodernizacja budynkówpl
dc.subjectstrategiapl
dc.subjectzasób budowlanypl
dc.subjectbudynekpl
dc.subjectdompl
dc.subjectjednorodzinnypl
dc.subjectwielorodzinnypl
dc.subjectsektor budowlanypl
dc.subjectemisja zanieczyszczeńpl
dc.subjectdekarbonizacjapl
dc.subjectochrona powietrzapl
dc.subjectsmogpl
dc.subjectniska emisjapl
dc.subjectzużycie energiipl
dc.subjectefektywność energetycznapl
dc.subjectdyrektywa o efektywności energetycznejpl
dc.subjectetykiety energetycznepl
dc.subjecttermomodernizacjapl
dc.subjectpotencjał termomodernizacjipl
dc.subjectkompleksowa termomodernizacjapl
dc.subjectgłęboka modernizacjapl
dc.subjectpotencjał termomodernizacjipl
dc.subjectprogram termomodernizacjipl
dc.subjectdoradztwopl
dc.subjectkorzyści ekonomicznepl
dc.subjectkorzyści społecznepl
dc.subjectkorzyści środowiskowepl
dc.subjectremontpl
dc.subjectenergochłonnośćpl
dc.subjectaudyt energetycznypl
dc.subjectubóstwo energetycznepl
dc.subjectfinansowaniepl
dc.subjectinstrument finansowypl
dc.subjectźródło finansowaniapl
dc.subjectkoszty transakcyjnepl
dc.subjectmechanizm wsparciapl
dc.subjectdotacjapl
dc.subjectkredytpl
dc.subjectrewitalizacjapl
dc.subjectbariery systemowepl
dc.subjectfundusze europejskiepl
dc.subjectNFOŚiGWpl
dc.subjectWFOŚiGWpl
dc.subjectBGKpl
dc.subjectLEMEpl
dc.subjectPolSEFFpl
dc.subjectFundusz Rozwoju Regionalnegopl
dc.subjectFundusz Termomodernizacjipl
dc.subjectFundusz Ochrony Zabytkówpl
dc.subjectbudżet samorządowypl
dc.subjectEkoprojektpl
dc.subjectDyrektywa CAFEpl
dc.subjectKfWpl
dc.subjectJESSICApl
dc.subjectKAWKApl
dc.subjectenergopożyczkapl
dc.subjectNarodowy Program Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnejpl
dc.subjectrekomendacjepl
dc.subjectprawo energetycznepl
dc.subjectprawo budowlanepl
dc.titleStrategia modernizacji budynków: mapa drogowa 2050pl
dc.typereportpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 3.0 Polska