Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrzyworzeka, Paweł
dc.contributor.authorJemielniak, Dariusz
dc.date.accessioned2013-04-09T13:35:58Z
dc.date.available2013-04-09T13:35:58Z
dc.date.issued2013-04-09
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1361
dc.description.abstractBy applying the “learning from looking elsewhere” approach we offer recommendations for the advancement of ethnographic practice derived from a study of direct selling distributors. The article is based on a long-term field study (observations and interviews) conducted among sales forces for a global direct sales cosmetics company. The study is supplemented with the inclusion of auto-ethnographic vignettes from the authors’ personal experiences as ethnographic researchers and supervisors. We develop a typology of four coping strategies’ currently functioning in direct selling organizations: 1) offer routine to follow; 2) make the task manageable; 3) offer emotional purpose; and 4) provide an opportunity for gradual immersion. This typology can be usefully applied for categorizing, communicating, and developing strategies for ethnographic practice. Finally, new aspects of basic academic activities for organizational ethnographers are identified.en
dc.description.sponsorshipNarodowe Centrum Naukien
dc.language.isoenen
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectroutinization of worken
dc.subjectemotionsen
dc.subjectmulti-level marketingen
dc.subjectdirect sellingen
dc.subjectfieldworken
dc.subjectorganizational ethnographyen
dc.titleEthnography Learns from Direct Salesen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaperen
dc.contributor.organizationKozminski Universityen
dc.description.epersonPawel Krzyworzeka


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.