Wybrane aspekty rozwoju nowego japońskiego kina eksperymentalnego po 2000 roku na przykładzie twórczości Kazuhiro Goshimy
Streszczenie
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie dokonań młodych japońskich reżyserów zajmujących się filmowym eksperymentem po 2000 roku, którzy próbują zmienić
społeczny odbiór sztuki spoza głównego nurtu poprzez zainteresowanie widzów
awangardą filmową w jej eksperymentalnej formie, przy jednoczesnym wykorzystaniu
najnowszych osiągnięć technologicznych. Jednym z takich artystów jest Kazuhiro
Goshima, koncentrujący się na opracowaniu pionierskich sposobów zastosowania najnowszych
osiągnięć grafiki komputerowej w kinie eksperymentalnym. Goshima jest mistrzem rejestrowania gry świateł i cieni w przestrzeni miejskiej, a „bohaterami” jego filmów są budynki oraz przedmioty codziennego użytku. Sztuka wizualna artysty łączy w sobie wiele kierunków działalności twórców nowego japońskiego kina eksperymentalnego: wykorzystanie metod animacji komputerowej, zainteresowanie przestrzenią miejską oraz postulat potrzeby pielęgnowania związku człowieka z naturą. Przedstawienie i analiza wybranych filmów autora pozwala na zobrazowanie najważniejszych
cech charakterystycznych nowego japońskiego kina eksperymentalnego, co może stanowić wprowadzenie do dalszych badań.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: