Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStożek, Joanna
dc.date.accessioned2018-01-01T14:20:00Z
dc.date.available2018-01-01T14:20:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2299-1638
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/13716
dc.description.abstractArtykuł dotyczy problemu obecności ekfrazy w Kartkach z podróży Józefa Ignacego Kraszewskiego. Pierwsza część pracy poświęcona została problematyce statusu ekfrazy oraz określeniu okoliczności powstania analizowanego utworu. Kluczowa część artykułu stanowi próbę ukazania różnorodnych sposobów komponowania ekfraz, które zastosował Kraszewski. Analiza wybranych przykładów ekfraz prozatorskich pozwala wskazać na istotne cechy narracji pisarza dotyczącej dzieł sztuki malarskiej, rzeźbiarskiej oraz architektonicznej. Artykuł podejmuje również problem zsubiektywizowanego odbioru sztuki przez podmiot autorski w Kartkach z podróży oraz zjawiska „ucieczki od ekfrazy” w zapiskach Kraszewskiego.pl
dc.language.isopl
dc.publisherTowarzystwo Doktorantów UJpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/*
dc.subjectekfrazapl
dc.subjectgrand tourpl
dc.subjectkorespondencja sztukpl
dc.subjectdziennik podróżypl
dc.titleO ekfrazie w Kartkach z podróży Józefa Ignacego Kraszewskiego. Próba syntezypl
dc.title.alternativeAbout an Ecphrase in Kartki z podróży by Józef Ignacy Kraszewski. Trying to make a Synthesisen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationWydział Polonistyki, Uniwersytet Jagiellońskipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska