dc.contributor.author | Ponikło, Paweł | |
dc.date.accessioned | 2013-04-11T08:24:03Z | |
dc.date.available | 2013-04-11T08:24:03Z | |
dc.date.issued | 2013-04-11 | |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/1376 | |
dc.description.abstract | Praca przedstawia zachodnią myśl na temat wojny, naukę wojenną, jako spójny system teoretyczny. Dokonuje próby jej usystematyzowania zgodnie z modelem naukowych programów badawczych zaproponowanym przez Imre Lakatosa. Jego konstrukcja opiera się zatem na „twardym rdzeniu teorii”, czyli podstawowych definicjach i teoriach oraz „pasie ochronnym teorii”, będących zbiorem pomocniczych hipotez i definicji. Na podstawie tego spójnego systemu podjęta zostaje próba budowy modelu teoretycznego służącego do badania przebiegu działań wojennych. Powstały model RWDZ korzysta z zasad nauki wojennych i koncepcji wirtualnych punktów zwrotnych. Rozdział drugi i trzeci stanowią próbę zastosowania przyjętego narzędzia badawczego do badania punktów zwrotnych w czasie II wojnie światowej w Europie z perspektywy strategii Trzeciej Rzeszy. Opis wydarzeń lat 1942 – 43 nie jest więc całościowym opisem przebiegu działań wojennych, a jedynie testem dla wybranej teorii, sprawdzianem jej przydatności dla prób lepszego zrozumienia niezwykle skomplikowanego zjawiska wojny. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | II wojna światowa | pl |
dc.subject | teoria | pl |
dc.subject | strategia | pl |
dc.subject | punkty zwrotne | pl |
dc.title | Punkty zwrotne II wojny światowej w Europie. Analiza problemu z perspektywy klasycznych teorii nauki wojennej | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | pl |
dc.description.eperson | Paweł Ponikło | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |