Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Perspektywy świata arabskiego w kontekście Milenijnych Celów Rozwoju
(Petit, 2007)
Przedmiotem opracowania jest analiza społeczno-gospodarcza świata arabskiego w kontekście Milenijnych Celów Rozwoju (MCR). Tak zarysowany zakres tematyczny pozwala z jednej strony przedstawić świat arabski w ujęciu rzadkim ...
Women on the Arab labour market. Option becoming reality
(Katedra Arabistyki i Islamistyki, Uniwersytet Warszawski, 2004)
The key potential of Arab economies, currently rather turning into their curse, is the human capital. According to the Arab Human Development Report 2002 there are approximately 6 million entrants yearly to the Arab labour ...
„Czas przemówić” – kampanie społeczne w świecie arabskim
(Ibidem, 2010)
W rozdziale przedstawiono kilka przykładów kampanii społecznych, które w ostatnich latach przeprowadzono w różnych zakątkach szeroko definiowanego świata arabskiego. Starałam się wybrać tylko te najciekawsze, przyjmując ...
Wasta (klientelizm) a rozwój społeczno-gospodarczy w świecie arabskim
(Ibidem, 2010)
Wasta (w literackim języku arabskim wasata) oznacza wstawiennictwo bądź mediację. Pojęcie to obejmuje szeroką gamę działań społecznych. Znaczeniowo najbliższe jest zachodniemu pojęciu klientelizmu, gdyż zakłada istnienie ...
„Czy możemy poprawiać i kształtować nasze ciała poprzez sport?” – ciało a sport w kulturze muzułmańskiej
(Uniwersytet Warszawski, Katedra Arabistyki i Islamistyki, 2016)
Islam reguluje i normuje każdą sferę życia, zatem również dla wszelkiej aktywności związanej z szeroko rozumianym sportem muzułmanie starali się, i nadal starają, znaleźć podstawy w religii. Szukają ich poprzez ...
Mowa ciała: od jawnej do ukrytej
(Uniwersytet Warszawski, Katedra Arabistyki i Islamistyki, 2016)
Świat arabski jest żywiołowy, jego mieszkańcy nie żałują gestów, ruchów i mimiki, przy pomocy których zwracają się nieustannie do otoczenia i rozmówców, dając upust emocjom. To zachowanie wynika z postawy ...