Porównanie opinii na temat szkolnictwa studentów kierunków pedagogicznych i studentów innych kierunków

Abstract
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badania opinii na temat szkolnictwa przeprowadzonego na próbie 212 studentów różnych kierunków studiów Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie zostało przeprowadzone w maju i w czerwcu 2017 r. Respondenci wypełnili papierowy kwestionariusz w którym zaznaczyli, na ile zgadzają się lub nie zgadzają z każdym spośród 14 stwierdzeń dotyczących różnych aspektów polskiego szkolnictwa. Badanie te stanowi kontynuację badania przeprowadzonego w grudniu 2016 r. i w styczniu 2017 r. na próbie studentów kierunków pedagogicznych Uniwersytetu Gdańskiego. W artykule wyniki obu grup studentów są porównywane. Wyniki badania wskazują na to, że studenci, niezależnie od kierunku studiów, mają w większości negatywne opinie o polskim szkolnictwie i dostrzegają potrzebę zmiany w dziedzinie szkolnictwa.

The aim of this paper is to present the results of a survey on students’ opinions about the Polish education system. The study was conducted in May and June 2017. The questionnaire was filled by 212 students of various fields of study at University of Gdańsk. This study is a continuation of the study conducted in December 2016 and in January 2017, which was also carried out by students of the University of Gdańsk, but it concerned only students from three fields of study: pedagogy, pedagogy of early education and special education. In the article, the results of both groups of students are compared. Students, regardless of the field of study, mostly have negative opinions about Polish education and recognize the need for change in this field.
Description
Keywords
Citation
Atroszko, B. Porównanie opinii na temat szkolnictwa studentów kierunków pedagogicznych i studentów innych kierunków. [w:] Proceedings of the International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers 2017; Magnanimitas: Hradec Králové, Czechy, 2017; s. 870-881. ISBN 978-80-87952-22-1.