Objectives and Content of E-module “Tools for Adaptive Learning. Learning Styles” within the MOOC Course “ICT Tools for E-learning”
Oglądaj/ Otwórz
Data
2016Autor
Malach, Josef
Kostolányová, Kateřina
Chmura, Milan
Nagyová, Ingrid
Prextová, Tatiana
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The paper presents the objectives and content of the educational module “Tools
for Adaptive Learning. Learning Styles” within the MOOC course “ICT Tools for
E-learning,” which is being developed at the University of Ostrava as an outcome
of the IRNet project. The main aim of the course is to provide both academic
scholars and students with the theoretical foundation of adaptive learning that will
allow them to acquire skills, to use the existing courses in the existing adaptive
e-systems, and/or to create new courses and systems. The content of the course
includes the following: defining basic constructs used in the course; overview of
the development of adaptive learning with the use of educational technologies,
its theoretical concepts, and representatives; presentation of the results of the
previous researches and educational effects of adaptive (e-)learning, and some
of the concepts of adaptive learning that have recently been developed at the
University of Ostrava.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Personalised Education Theory
Kostolányová, Kateřina (Studio NOA for University of Silesia in Katowice, 2013)The article describes a new form of e-learning – adaptive e-learning. The theory of this form is based on a series of pedagogical-psychological rules which are aimed at technical possibilities of today’s IT. The very ... -
Uczeń z wadą słuchu w młodszym wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej – problemy i ich rozwiązania
Skibska, Joanna (LIBRON, 2014)Tekst został poświęcony przeglądowi problemów dotyczących trudności w uczeniu się dziecka z wadą słuchu w młodszym wieku szkolny. Autorka charakteryzuje zaburzenia mowy i jej odbioru wynikające ze stopnia ubytku słuchu. ... -
Determinants, Moderators and Consequences of Organizational Interaction Orientation
Hoops, Christian; Bücker, Michael (Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis Univeristy, 2013)Interaction orientation reflects the ability of a company to interact with the individual customer and to gather information from successful interactions. Four dimensions of interaction orientation are identified in the ...