Wiedza studentów fizjoterapii Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia

Abstract
Praca przedstawia wyniki badania ankietowego wśród studentów fizjoterapii Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku na temat sprawności fizycznej i zdrowego stylu życia studentów. Zagadnienie poruszane przez autorki jest bardzo ważne w kontekście przyszłej pracy zawodowej studentów fizjoterapii, z racji pracy z osobami potrzebującymi pomocy w obrębie narządu ruchu. Ze względu na powyższą kwestię studenci powinni w szczególny sposób dbać o zdrowie, dawać dobry przykład i promować aktywny styl życia. Celem pracy była ocena wiedzy studentów fizjoterapii Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku na temat znaczenia sprawności fizycznej w zawodzie fizjoterapeuty. W badaniach wzięło udział 161 osób zarówno ze studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych, z semestru 5. i 7. Średnia wieku badanych to 25 lat. Przeprowadzone badanie ankietowe oparte było na 24 pytaniach. W skład wchodziła metryczka, 12 pytań zamkniętych i 3 pytania półotwarte. Analiza wyników z przeprowadzonej ankiety pozwala stwierdzić, że studenci fizjoterapii Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku wiedzą, czym jest sprawność fizyczna, ale nie potrafią jej zbadać. Mają świadomość, czym jest zdrowy styl życia, ale go nie prowadzą. Uważają, że fizjoterapeuta powinien uprawiać sport i być aktywny, ale sami nie poświęcają wystarczającej ilości czasu na aktywność fizyczną. Rozumieją potrzebę prowadzenia zajęć sportowych na studiach, ale większość z nich nie chce, żeby były prowadzone przez cały tok nauczania. Można przypuszczać, że studenci posiadają zbyt małą wiedzę na temat, jak ważne jest dbanie o zdrowie i sprawność fizyczną. Prawdopodobnie, gdyby było więcej zajęć na studiach mówiących o tym, jak ważny jest zdrowy tryby życia i regularna aktywność fizyczna, studenci mieliby lepszą postawę wobec stylu życia, jaki prowadzą.
Description
Keywords
Citation