Emocje w reklamie telewizyjnej w świetle badań własnych
Abstract
Reklamy są narzędziem komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami. Aktualnie
reklama wykracza poza biznes. Jest to również unikalny sposób przedstawiania problemów
społecznych takich jak na przykład przemoc domowa czy bezpieczeństwo na drogach. Pomimo
dostępu do różnorodnych mediów reklamy, telewizja nadal pozostaje najbardziej popularna.
Jako medium jest wybierana najczęściej pomimo wysokich kosztów wytworzenia,
a także emisji reklam telewizyjnych. Z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism
wynika, że w Polsce najpopularniejszym medium jest wciąż telewizja [http://www.wirtualnemedia.
pl, 10.11.2016]. Odbiór reklamy przez klientów jest osobliwy. Ich nadmiar powoduje,
iż stają się one synonimem czegoś co powoduje ich irytację. Potencjalni klienci robią
wszystko, aby pomijać reklamy niż żeby się na nich skupiać. Ten sposób myślenia spowodował,
że twórcy reklam zmienili swój sposób postrzegania reklamowania. Zaczęli odkrywać
mocne strony stosowania emocji oraz ich dynamiki w reklamach. To spowodowało rozwój
podkategorii nazwanej "reklamą emocjonalną", uderzającą w uczucia klientów, a nie ich
system racjonalnego myślenia. Celem artykułu jest identyfikacja sposobów wykorzystywania
emocji w reklamach telewizyjnych przez nadawców. Dodatkowym zamierzeniem jest
określenie roli pozytywnych jak i negatywnych emocji w procesie decyzyjnym klientów -
potencjalnych odbiorców reklam telewizyjnych. Wyniki przedstawionych w niniejszym artykule
badań potwierdziły, iż najlepiej zapamiętywane oraz posiadające w największym stopniu
pozytywny odbiór są reklamy telewizyjne, przedstawiające emocje w sposób dynamiczny.
Collections
- Artykuły / Articles [16126]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.