Edukacja religijna w liceach zawodowych w kontekście innowacyjnych zmian w szkolnictwie zawodowym w okresie międzywojennym w Polsce
Streszczenie
Przedmiotem artykułu jest problematyka edukacji religijnej młodzieży
w liceach zawodowych po reformie szkolnej, jaka dokonała się w Polsce po 1932 r.
W artykule rozpatrywane są jej dwie zasadnicze linie, a mianowicie: przekaz prawd
wiary oraz wychowanie moralne i religijne. Pierwsza związana jest z podaniem treści
dogmatycznych i etycznych, a druga z formacją religijną. W ten sposób program nauki
religii podaje uczniom wskazania teoretyczne i praktyczne mające wpływać na jakość
życia chrześcijańskiego. Dotyczy to nie tylko kształtowania światopoglądu katolickiego
i motywowania do praktykowania wiary, ale również wychowywania do pełnienia
ról zawodowych z poszanowaniem prawa i wartości chrześcijańskich.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: