Zdrowie jako motyw procedur normalizacyjnych w komunikacji – perspektywy badawcze na podstawie analizy egzemplifikacji
Streszczenie
Celem artykułu jest wskazanie możliwości wielopoziomowej analizy tego, w jaki sposób zdrowie jest konstruowane komunikacyjnie i jak badania mogą pomóc przy identyfikacji środków i zabiegów używanych dla ustalenia granic normalności odnośnie zdrowia. Oznacza to, że odpowiednio skonstruowane badania empiryczne mogą nie tylko służyć stwierdzeniu aktualnej wersji tego konstruktu, lecz jednocześnie wyjaśnić, jak granice normalności tego (lub dowolnego innego) tematu komunikacji są modyfikowane i negocjowane w aktualnych kontekstach społeczno-historycznych oraz medialnych. Tekst pokazuje najpierw przegląd różnych możliwych perspektyw dla badań, wyróżniając formy i możliwości zastosowania czy manifestacji pojęcia zdrowia w komunikacji, badając następnie na podstawie materiałów empirycznych (reklamy i teksty medialne) zdrowie jako temat oraz jako pośredni motyw regulujący komunikacje w funkcji konceptu oraz wiążące się z tym procedury normalizacyjne w komunikacji.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Koncept prawdy w reklamie i wypowiedziach o markach i produktach
Siemes, Annette (Wydawnictwo LIBRON, 2014)Artykuł dotyczy konceptu prawdy i prawdziwości (rozumiane jako dwie powiązane ze sobą kategorie) oraz manifestacji i roli tych kategorii w dziedzinie reklamy i komunikacji marek. Temat jest rozpatrywany z perspektywy ... -
Humanistyka cyfrowa w badaniu świata obrazów
Radomski, Andrzej (2016)artykuł poświęcony badaniu obrazów i filmów za pomocą narzędzi humanistyki cyfrowej -
To (nie) dom? Proces negocjowania normalności na przykładzie komunikacji dotyczących architektury użytkowej
Siemes, Annette (Wydawnictwo LIBRON, 2012)Artykuł prezentuje kolejny etap projektu badawczego, który na podstawie pierwszego pilotażowego badania rozwinął się w stronę badania szerszego tematu asymilacji rzeczy nienormalnych w komunikacji. Jako przykładowa scena, ...