Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli
dc.contributor.author | Atroszko, Bartosz | |
dc.date.accessioned | 2018-09-03T10:45:47Z | |
dc.date.available | 2018-09-03T10:45:47Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Atroszko, B. Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli. [w:] Reviewed Proceedings of the Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD students and assistants QUAERE 2018, vol. VIII, June 27 – 29, 2018, Magnanimitas: Hradec Králové, Czechy 2018, s. 1224-1231. ISBN 978-80-87952-26-9. | pl |
dc.identifier.isbn | 978-80-87952-26-9 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/15742 | |
dc.description.abstract | Celem niniejszego artykułu jest wyjaśnienie dlaczego konstruktywizm może być i faktycznie jest źródłem inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli. Z konstruktywizmem wiążą się określone implikacje o charakterze etycznym, społecznym i praktycznym, które są postrzegane jako potencjalnie wzbogacające edukację. Przyjmuje się, że konstruktywizm w znacznie większym stopniu niż dominujący dotychczas w polskiej edukacji paradygmat obiektywistyczny akcentuje aktywność osób uczących się w trakcie nauki, sprzyja twórczości, akcentuje związek pomiędzy językiem i myśleniem, sprzyja większej tolerancji w interakcjach międzyludzkich, sprzyja bardziej swobodnej komunikacji na lekcji oraz pozwala dostrzec znaczenie wiedzy potocznej uczniów i nauczycieli w kontekście edukacyjnym. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Magnanimitas | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | * |
dc.subject | konstruktywizm | pl |
dc.subject | edukacja nauczycieli | pl |
dc.subject | obiektywizm | pl |
dc.title | Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli | pl |
dc.type | conferenceObject | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych | pl |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.