Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJesiotr, Katarzyna
dc.date.accessioned2018-09-20T09:22:41Z
dc.date.available2018-09-20T09:22:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/15814
dc.description.abstractOś konstrukcyjną pracy stanowi temat drogi obecny w twórczości wszystkich omawianych autorów. Punktem wyjścia do rozważań jest, zawarta w rozdziale pierwszym, charakterystyka sztandarowych dzieł głównych przedstawicieli bitników: Allena Ginsberga, Jacka Kerouaca i Williama S. Burroughsa. Wyróżnione cechy utworów i dokonana na ich podstawie konceptualizacja pojęcia drogi posłużyły następnie do opisu dzieł pisarzy byłego bloku wschodniego. Drugi rozdział poświęcony został trzem poematom Jarosława Markiewicza. Zwrócono uwagę na skomplikowanie formalne tekstów, mistyczny, transgresyjny aspekt tej poezji oraz jej przesiąknięcie wątkami filozofii buddyjskiej. W trzecim rozdziale zaś poddano analizie poemat Wieniedikta Jerofiejewa, Moskwa-Pietuszki – jego budowę, styl, konstrukcję chronotopu.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiegopl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectBeat Generationpl
dc.subjectbitnicypl
dc.subjectGinsbergpl
dc.subjectKerouacpl
dc.subjectBurroughspl
dc.subjectMarkiewiczpl
dc.subjectJerofiejewpl
dc.subjectdrogapl
dc.subjectmistycyzmpl
dc.subjecttransgresjapl
dc.titleW drodze na Zachód. Między metafizyczną wędrówką Jarosława Markiewicza a deliryczną podróżą Wieniedikta Jerofiejewa, czyli o związkach literatury pisarzy byłego bloku wschodniego z twórczością "pobitego pokolenia" Amerykipl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawskipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.