Wychowanie fizyczne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przegląd badań
Streszczenie
Artykuł jest przeglądem badań przeprowadzonych w różnych krajach na temat edukacji włączającej uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ogólnodostępnej.
Z analizy zebranego materiału wynika, iż badania na ten temat częściej prowadzone są wśród nauczycieli
wychowania fizycznego. Rzadziej badana jest perspektywa uczniów z SPE, niezależnie od stopnia i rodzaju ich
niepełnosprawności. The article is a review of research conducted in different countries on the subject of education involving students
with special educational needs (SEN) in physical education classes in a public school. The analysis of the
collected material shows that research on this topic is more often conducted among teachers of physical
education. The perspective of pupils with SEN is less often examined, regardless of the degree and type of their
disability.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: