Studium przypadku w dydaktyce problemów bezpieczeństwa
Streszczenie
Bezpieczeństwo, jako przedmiot dydaktyki akademickiej stanowi niezwykle wymagające wyzwanie. Złożoność i interdyscyplinarność problemów bezpieczeństwa utrudnia ich całościową (wyczerpującą) prezentację w warunkach ograniczonych czasowo możliwości wykładowych. Ponadto należy pamiętać, że bezpieczeństwo, jako problemem praktyczny winien podlegać zasadom empirycznego poznania. W związku z powyższym za najbardziej pożądany i najskuteczniejszy sposób prezentowania studentom wiedzy z wyodrębnionego obszaru nauk o bezpieczeństwie należy uznać oparcie się o analizę konkretnie dobranego, wąskiego „przypadku“ – praktycznego problemu. Teaching security on university level is a serious challenge. Complexity and interdisci-plinarity of the security issues hinder their comprehensive presentation in limited conditions of academic courses. Moreover, security as a practical problem should be a subject of empirical research.Therefore, the most desired and effective way of presenting the knowledge on any separate area of security studies is the analysis of a specific, narrow case.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16161]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: