E-branding polskich piłkarzy w social media a jakość ich wystąpienia naEuro 2016
Abstract
Działania e-brandingowe, związane są z prowadzeniem komunikacji w mediach społecznościowych (głównie na
portalu Facebook) i polegają na prowadzeniu szeregu procesów związanych z tworzeniem marki osobistej
w Internecie. Za jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspierających działania e-brandingowe na portalu
Facebook uważane jest lokowanie marki obok popularnych, aktualnych wydarzeń (Real-Time Marketing).
Dzięki jednemu z najszerzej komentowanych medialnie wydarzeń ostatnich lat, czyli mistrzostwach Euro 2016,
na popularności zyskali polscy piłkarze. Odzwierciedlał to wzrost liczby fanów na portalu Facebook
poszczególnych polskich piłkarzy. Ich wystąpienie było także oceniane przez polskich kibiców, jak
i zagranicznych ekspertów jako bardzo udane. Jednak indywidualna jakość wystąpienia polskich piłkarzy na
Euro 2016 nie zawsze szła w parze z ich popularnością (tj. ilością wzmianek) w Internecie. E-Branding is strictly connected with marketing communication in the social media (mainly via Facebook) and
is applied to processes that shape personal brand on the Internet. One of the most effective tools that suport
e-branding on Facebook is placing brands next to popular, currently- discussed events (so called Real- Time
Marketing). Polish football players got more fans thanks to Euro 2016. One can note that by the increase
of number of their fans on their Facebook fanpages. The performance of Polish football team was praised by the
Polish and international experts. However the quality of the individual performance of Polish football players
during Euro 2016 did not always correspond with their popularity (number of mentions) on the Internet.
Collections
- Artykuły / Articles [16126]
The following license files are associated with this item: