Kwalifikacje nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa
Streszczenie
Artykuł obejmuje problematykę kwalifikacji nauczycieli edukacji dla
bezpieczeństwa. Szczegółowo omawiane będą wymagania względem nauczycieli oraz
zakres ich przygotowania do pełnienia roli zawodowej w ramach kształcenia formalnego
oraz pozaformalnego. Pod rozwagę zostanie postawione pytanie dotyczące zakresu
kontroli nad sposobem realizacji edukacji dla bezpieczeństwa w ramach edukacji pozaformalnej,
jak również systemu przygotowania takich nauczycieli do prowadzenia
zajęć dla różnych grup wiekowych odbiorców. Kluczowym zagadnieniem będzie próba
usystematyzowania, kim jest współczesny nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa
i czy jego rolę sprowadzić można do prowadzenia zajęć w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. The article covers the issues of teacher’s qualifications of education for security and safety.
The requirements for teachers and the scope of their preparation for performing
a professional role within formal out of formal and non-formal education will be discussed in detail.
A question about the scope of control over the mode of implementation of education
for safety within out of formal education, as well as the system of preparing such teachers
to conduct classes for various age groups of recipients will be considered. The key
issue will be the attempt to systematize who the contemporary teacher of education for
security is and whether his role can be reduced to conducting classes in primary and
secondary school.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.