Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBazylewicz, Tomasz
dc.date.accessioned2019-07-03T10:58:08Z
dc.date.available2019-07-03T10:58:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBazylewicz, T. (2018). Transfer of Japanese Culture Patterns on the Example of a Comic Book. Studia Historiae Oeconomicae, 36(1), 105-123. doi: https://doi.org/10.2478/sho-2018-0007en
dc.identifier.issn0081-6485
dc.identifier.issn2353-7515
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17056
dc.description.abstractThe interest of Japanese readers in the comic book to this day shows a stable level, and the entire cultural industry there has grown into one of the most profitable in the world. It is not surprising that Japanese pop culture has begun global expansion, succeeding in its successful march in the West. In 2006, the New York Times wrote that the Japanese comic strip represents one of the better-growing publishing sectors in the US [Kelts R. 2006: 19]. The charm of the so-called manga has not been resisted even by Europe, becoming an equally lucrative market. Eventually, Polish society willingly joined the fascination with far eastern picture art.(fragment of text).en
dc.language.isoen
dc.publisherDe Gruyter Polanden
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectcultureen
dc.subjectcultural developmenten
dc.subjectcultural influenceen
dc.subjectparticipation in cultureen
dc.subjectculture industriesen
dc.subjectcomicsen
dc.titleTransfer of Japanese Culture Patterns on the Example of a Comic Bookpl
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniuen


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.