Innowacje edukacyjne jako element rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce
Streszczenie
Współczesne przemiany cywilizacyjne stanowią wyzwanie dla wszystkich systemów
edukacyjnych. Rozwój gospodarki opartej na wiedzy, a w dalszej perspektywie społeczeństwa wiedzy, czyni sektor edukacji nie tylko kluczowym czynnikiem wzrostu gospodarczego, ale również całego rozwoju gospodarczego i społecznego. Wielu współczesnych badaczy postuluje dostosowanie edukacji, programów nauczania i metod nauczania, do zmian zachodzących we współczesnym świecie. Ich zdaniem tradycyjne szkoły i metody nauczania są przestarzałe i zupełnie nie odpowiadają nowym warunkom społecznym i gospodarczym. Współczesna szkoła stanowi muzeum minionej epoki industrialnej, reprodukując stare hierarchie oraz społeczne nierówności. Testowanie oraz wdrażanie innowacji edukacyjnych w polskiej edukacji napotyka na wiele przeszkód, które mają złożony charakter: organizacyjny, społeczny, psychologiczny i kulturowy.
Kolekcje
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: