Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKruszelnicki, Wojciech
dc.date.accessioned2013-05-10T13:43:35Z
dc.date.available2013-05-10T13:43:35Z
dc.date.issued2013-04-03
dc.identifier.issn1230-266X
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1720
dc.description.abstractW artykule tym chcę omówić w kontekście pedagogicznym działanie mechanizmu, który w relacji psychoanalitycznej Sigmund Freud nazywał „przeniesieniem”, oraz rozwinąć ów wątek o istotne, także dla pedagogiki, komentarze Jacques’a Lacana wpisującego freudowską naukę o przeniesieniu w szerszy kontekst funkcjonowania autorytetu, jakim jest problematyka wiedzy jako takiej. Celem tego badania jest nie tylko zwrócenie uwagi na szereg obecnych w psychoanalizie tropów mogących wzbogacić teorię pedagogiczną, w szczególności zaś refleksję pedeutologiczną, o nowe impulsy intelektualne. Chodzi przede wszystkim o wskazanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych stron mechanizmu przeniesienia (polegających odpowiednio na wspieraniu procesu uczenia się oraz jego hamowaniu) i w ten sposób spojrzenie z trochę innej perspektywy na ambiwalencję nauczycielskiego autorytetu w klasie szkolnej.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Adam Marszałekpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectautonomiapl
dc.subjecttransmisjapl
dc.subjectautorytetpl
dc.subjectemancypacjapl
dc.subjectLacanpl
dc.subjectFreudpl
dc.subjectpsychoanalizapl
dc.subjectpedagogika krytycznapl
dc.subjectnauczycielpl
dc.titleTransformacja czy transmisja? Edukacja humanistyczna wobec problemów „przeniesienia” w relacji pedagogicznejpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationWydział Nauk Pedagogicznych, Dolnośląska Szkoła Wyższapl
dc.description.epersonWojciech Kruszelnicki
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska