Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorIlona, Urych
dc.date.accessioned2019-09-17T08:29:15Z
dc.date.available2019-09-17T08:29:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationUlrych, I. (2017). Od kultury fizycznej do patriotyzmu i od patriotyzmu do kultury fizycznej. O kształtowaniu postaw w tworzeniu bezpieczeństwa narodowego. W: Smuniewski, C., Sporek, P. (red.). Powrót do Ojczyzny? Patriotyzm wobec naszych czasów (s. 345-370). Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Nauki o Politycepl
dc.identifier.isbn987-83-950685-0-8
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17315
dc.description.abstractCelem niniejszego opracowania jest przedstawienie i omówienie kształtowania patriotyzmu w takiej przestrzeni kultury danej zbiorowości, jaką jest kultura fizyczna. Realizacja tak wyznaczonego kierunku działań domaga się omówienia pojęcia kultury fizycznej oraz wzorów i wartości kultury fizycznej, których kultywowanie i urzeczywistnianie dawniej oraz współcześnie łączy ludzi o wspólnym dziedzictwie kulturowym, podejmujących działania na rzecz jego rozwoju. Realizacja tak wyznaczonego kierunku działań domaga się także charakterystyki kultury fizycznej w społeczeństwie ponowoczesnym, a także dominujących w niej wzorów i wartości. Ponieważ wyrazem patriotycznego poczucia odpowiedzialności za odziedziczone i rozpoznane dobro oraz poczucia obowiązku działania na rzecz jego rozwoju w kontekście kultury fizycznej jest wychowanie fizyczne, dlatego też jednym z zasadniczych kroków w podjętych badaniach okazuje się omówienie głównych paradygmatów wychowania fizycznego. Ten etap analiz pozwala przejść ku następnemu, jakim jest edukacja olimpijska, w której należy widzieć perspektywę promocji państwa i jedności narodowej na arenie międzynarodowej.pl
dc.description.abstractThe purpose of this study is to present and discuss the formation of patriotism in cultural space of the community, which includes the physical culture. The implementation of such an appointed course of action demands discussing the concept of physical culture, dominant models and values of physical culture, which were cultivated and fulfilled in the past and today. Physical education is an expression of the patriotic feeling of responsibility for the inherited and recognized good and the feeling of duty to act for its development in the physical culture context. Therefore, outlining main paradigms of physical education is one of the fundamental steps in the considerations under study. This stage of analyses allows proceeding next to the Olympic education, which is the promotion of the state, its national unity on the international arena.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Instytutu Nauki o Politycepl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectpatriotyzmpl
dc.subjectkultura fizycznapl
dc.subjectwzory kultury fizycznejpl
dc.subjectwartości kultury fizycznejpl
dc.subjectspołeczeństwo ponowoczesnepl
dc.subjectedukacja fizycznapl
dc.subjectwychowanie fizycznepl
dc.subjectedukacja olimpijskapl
dc.subjectpatriotismen
dc.subjectphysical cultureen
dc.subjectpatterns of physical cultureen
dc.subjectvalues of physical cultureen
dc.subjectpostmodern societyen
dc.subjectphysical educationen
dc.subjectolympic educationen
dc.titleOd kultury fizycznej do patriotyzmu i od patriotyzmu do kultury fizycznej. O kształtowaniu postaw w tworzeniu bezpieczeństwa narodowego.pl
dc.typebookPartpl
dc.contributor.organizationAkademia Sztuki Wojennejpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.