Zasoby niematerialne w społeczeństwie informacyjnym
Streszczenie
W ostatnich dziesięcioleciach, wraz z rozwojem społeczeństwa informacyjnego,
można zaobserwować wzmożone zainteresowanie problematyką zarządzania zasobami
niematerialnymi, a więc zasobami opartymi na dostępie do wiedzy i informacji.
Zainteresowanie to skorelowane jest ze zmianami właściwymi dla gospodarki informacyjnej
(nazywanej też niekiedy gospodarką opartą na wiedzy). Gospodarka oparta
na wiedzy zaczęła kształtować się już pod koniec XX w., kiedy to obok podstawowych
sektorów gospodarki takich, jak sektor pierwotny, przetwórczy i świetnie rozwijający
się sektor usług, pojawił się sektor informacyjny. W ramach tego nurtu zwrócono uwagę
na wiedzę, umiejętności, dostęp do informacji i innowacyjność, jako tak zwane generatory
wartości, a więc czynniki przyczyniające się do rozwoju jednostek, zespołów,
organizacji, ale też całych społeczeństw. Doszło do ukonstytuowania się, a następnie
rozwinięcia tzw. teorii zasobowej.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: