Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabicka-Wirkus, Anna
dc.date.accessioned2020-01-07T12:50:53Z
dc.date.available2020-01-07T12:50:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationA. Babicka-Wirkus (2018). A Three-dimensional Model of Resistance in Education, "The New Educational Review" Vol. 52, No.2, pp.43-54.en
dc.identifier.issn1732-6729
dc.identifier.otherDOI: 10.15804/tner.2018.52.2.03
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17796
dc.description.abstractThe article attempts to systematize the issue of resistance manifestations in the context of education. The analyses presented in the article are an introduction to designing a three-dimensional model of resistance, which enables to exam- ine acts of resistance from the angle of their three intertwined aspects: action, space and motivation. They are basic layers determining the analysis range of particular displays of resistance in education and society. These dimensions were developed based on the analysis of theoretical and empirical literature regarding the issue of resistance and on the author’s own research on this phenomenon.en
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Adam Marszałeken
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectthree-dimensional model of resistanceen
dc.subjectaction dimension of resistanceen
dc.subjectmotivation dimension of resistanceen
dc.subjectspace dimension of resistanceen
dc.subjecteducationen
dc.titleA Three-dimensional Model of Resistance in Educationen
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationAkademia Pomorska w Słupskuen


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska