Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabicka-Wirkus, Anna
dc.date.accessioned2020-01-08T10:14:54Z
dc.date.available2020-01-08T10:14:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationA. Babicka-Wirkus (2018). Polityka w edukacji i edukacja w polityce. "Parezja" nr 1(9), ss.11-23.pl
dc.identifier.issn2353-7914
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17801
dc.description.abstractThe article investigates the issue of political complications in education. It indicates the dialectic relationship between them and highlights its consequences for the proc- ess of subject’s emancipation. The theoretical framework of the discussion is created by Jacques Rancière’s theory, especially his distinction of two forces significant to the shape of social reality – police and politics. The first one introduces relative order and apparent safety. On the other hand, the second one creates chaos and danger because it leads to unpredictable changes. However, it is a key force that changes the prevailing grammar of schooling, education and society.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectpolitykapl
dc.subjectpolicjapl
dc.subjectryzykopl
dc.subjectRancièrepl
dc.subjecteducationen
dc.subjectpoliticsen
dc.subjectpoliceen
dc.subjectrisken
dc.titlePolityka w edukacji i edukacja w politycepl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationAkademia Pomorska w Słupskupl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska