Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabicka-Wirkus, Anna
dc.contributor.authorRusnak, Monika
dc.date.accessioned2020-01-08T10:17:53Z
dc.date.available2020-01-08T10:17:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBabicka-Wirkus, A., & Rusnak, M. (2016). The Dialectic of Ignorance in School. Forum Oświatowe, 28(2), 83–96. Retrieved from http://forumoswiatowe.pl/index.php/ czasopismo/article/view/466en
dc.identifier.issn2450-3452
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17802
dc.description.abstractThe aim of this text is to show the dialectic of ignorance as it functions in school. Based on an example of a real situation of an elementary school pupil ob- served during research, every effort was made to capture the significance of parents’ ignorance, which led to opposing the teacher who, by assumption, is an authority. Thus, paradoxically, ignorance may contribute to subject’s empowerment. Epistemol- ogies of ignorance are also discussed in the text to show different functioning per- spectives of this category in everyday school life.en
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej ; Polskie Towarzystwo Pedagogiczneen
dc.relationThe European Union’s Horizon 2020 research and innovation program under the Marie Sklodows- ka-Curie grant agreement number 676452.en
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdialectic of ignoranceen
dc.subjectepistemology of ignoranceen
dc.subjectstudents’ voiceen
dc.titleThe Dialectic of Ignorance in Schoolen
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationAkademia Pomorska w Słupskuen
dc.contributor.organizationDolnośląska Szkoła Wyższaen


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska