Show simple item record

dc.contributor.authorŻółtowski, Dariusz
dc.date.accessioned2020-02-13T10:57:28Z
dc.date.available2020-02-13T10:57:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationD. Żółtowski, Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej [w:] Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni, red. W. Heller, M. Kaźmierska i M. Wieczorek, Poznań–Kalisz 2019, s. 85-94pl
dc.identifier.isbn978-83-62135-21-9
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17958
dc.description.abstractArtykuł omawia metodykę lektury szkolnej w perspektywie dominującej „lektury detali”, która akcentuje przyswojenie określonej strategii interpretacyjnej, przygotowującej do sytuacji egzaminacyjnej. Autor postuluje dwa nowe sposoby działania: lekturę emocji i lekturę emocjami. Polegają one na przesunięciu ciężaru z rozmowy o nieistotnych szczegółach na badanie emocji, wynikających z czytania. Taka dyskusja może być kluczem do twórczej dyskusji o dziele oraz wstępem do edukowania dla piękna.pl
dc.language.isopl
dc.publisherUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystycznypl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectmetodyka lekturypl
dc.subjectemocjepl
dc.subjectpolonistykapl
dc.titleCzytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnejpl
dc.title.alternativeThe reading emotions and the reading with emotions in process of school readingen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawskipl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.