Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻółtowski, Dariusz
dc.date.accessioned2020-02-13T10:57:28Z
dc.date.available2020-02-13T10:57:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationD. Żółtowski, Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej [w:] Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni, red. W. Heller, M. Kaźmierska i M. Wieczorek, Poznań–Kalisz 2019, s. 85-94pl
dc.identifier.isbn978-83-62135-21-9
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17958
dc.description.abstractArtykuł omawia metodykę lektury szkolnej w perspektywie dominującej „lektury detali”, która akcentuje przyswojenie określonej strategii interpretacyjnej, przygotowującej do sytuacji egzaminacyjnej. Autor postuluje dwa nowe sposoby działania: lekturę emocji i lekturę emocjami. Polegają one na przesunięciu ciężaru z rozmowy o nieistotnych szczegółach na badanie emocji, wynikających z czytania. Taka dyskusja może być kluczem do twórczej dyskusji o dziele oraz wstępem do edukowania dla piękna.pl
dc.language.isopl
dc.publisherUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystycznypl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectmetodyka lekturypl
dc.subjectemocjepl
dc.subjectpolonistykapl
dc.titleCzytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnejpl
dc.title.alternativeThe reading emotions and the reading with emotions in process of school readingen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawskipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.