Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej
dc.contributor.author | Żółtowski, Dariusz | |
dc.date.accessioned | 2020-02-13T10:57:28Z | |
dc.date.available | 2020-02-13T10:57:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | D. Żółtowski, Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej [w:] Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni, red. W. Heller, M. Kaźmierska i M. Wieczorek, Poznań–Kalisz 2019, s. 85-94 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-62135-21-9 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/17958 | |
dc.description.abstract | Artykuł omawia metodykę lektury szkolnej w perspektywie dominującej „lektury detali”, która akcentuje przyswojenie określonej strategii interpretacyjnej, przygotowującej do sytuacji egzaminacyjnej. Autor postuluje dwa nowe sposoby działania: lekturę emocji i lekturę emocjami. Polegają one na przesunięciu ciężaru z rozmowy o nieistotnych szczegółach na badanie emocji, wynikających z czytania. Taka dyskusja może być kluczem do twórczej dyskusji o dziele oraz wstępem do edukowania dla piękna. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | * |
dc.subject | metodyka lektury | pl |
dc.subject | emocje | pl |
dc.subject | polonistyka | pl |
dc.title | Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej | pl |
dc.title.alternative | The reading emotions and the reading with emotions in process of school reading | en |
dc.type | article | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Warszawski | pl |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.