Pomiar marż marketingowych i wartości dodanych na rynkach żywnościowych
Streszczenie
Celem pracy jest omówienie zagadnienia kreowania wartości dodanej oraz pomiar marż marketingowych na podstawowych rynkach żywnościowych. Ponadto zwrócono uwagę na sposób ich przemieszczania się w ramach poszczególnych ogniw łańcucha rolno-żywnościowego. Pomiar tych wielkości miał na celu pomoc w zdiagnozowaniu obecnych tendencji na rynkach rolno-żywnościowych, jak również wskazanie przyczyn oraz konsekwencji zachodzących procesów. Rozdziały: Deterrminanty cen producenta oraz cen detalicznych. Wartości wybranych przykładów marż marketingowych. Marża marketingowa - istota i znaczenie. Determinanty marży marketingowej. Pomiar marż marketingowych. Model marży marketingowej - ujęcie analityczne. Pomiar i struktura wartości dodanej na rynkach żywnościowych. Analiza konwergencji wartości dodanej - założenia. Wartość dodana w świetle statystyki publicznej. Analiza wybranych grup należących do sektora produkcji artykułów spożywczych.
Kolekcje
- Książki / Books [2914]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.