Kapitał ludzki w raporcie zintegrowanym przedsiębiorstwa
Streszczenie
Raport zintegrowany coraz częściej staje się sposobem komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. Połączenie danych finansowych i niefinansowych pozwala przedstawić interesariuszom pełniejszy obraz jednostki, jej zasobów, możliwości rozwoju. Sprawozdawczość wciąż stoi przed wyzwaniem w jaki sposób raportować informacje dotyczące pracowników, a przede wszystkim kapitału ludzkiego organizacji. Celem opracowania jest ocena raportu zintegrowanego jako narzędzia pozyskania informacji o pracownikach i kapitale ludzkim organizacji na podstawie praktyki polskich przedsiębiorstw. Wykorzystano metodę analizy treści raportów zintegrowanych dostępnych on-line na dzień 15 stycznia 2018r. Badania raportów zintegrowanych trzynastu polskich spółek wskazują, że pracownik jest postrzegany przez przedsiębiorstwa jako jeden z kluczowych czynników sukcesu. Kapitał ludzki jest rozwijany poprzez szkolenia, przestrzeganie ładu korporacyjnego i etycznych zasad współpracy. Z analizy raportów zintegrowanych publikowanych przez polskie spółki wynika, że wytyczne International Integrated Reporting Council są wykorzystane w ograniczonym zakresie. Najwięcej przedsiębiorstw wybrało raportowanie informacji dotyczących pracowników w oparciu o wytyczne Global Reporting Initiative. Można zdecydowanie podkreślić, że raport zintegrowany jest odpowiednim narzędziem do przedstawienia kapitału ludzkiego organizacji jako kluczowego czynnika sukcesu, wymagane jest jednak opracowanie i stosowanie jednolitych zasad raportowania
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.