Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGuba, Krzysztof
dc.date.accessioned2020-05-05T13:42:02Z
dc.date.available2020-05-05T13:42:02Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18306
dc.description.abstractNiniejsza praca poświęcona jest niememu filmowi duńskiego reżysera Carla Theodora Dreyera Męczeństwo Joanny d’Arc z 1928 r., opartemu na materiałach z procesu Joanny d’Arc zakończonego spaleniem jej na stosie. Kluczem do analizy filmu są podstawowe terminy filozoficzne opisane w książce Emmanuela Lévinasa Całość i Nieskończoność. Esej o zewnętrzności. Szczególny nacisk położono na proces kształtowania się tożsamości bohaterki w kontekście Lévinasowskich kategorii twarzy i innego. Istotną rolę w niniejszej pracy pełnią również teorie antropologiczne, m.in. R. Girarda, M. Foucaulta i M. Maussa.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectLévinas, Emanuelpl
dc.subjectDreyer, Carl Theodorpl
dc.subjecttwarzpl
dc.subjecttożsamośćpl
dc.subjectinnypl
dc.subjectkarnawałpl
dc.subjectwnętrzepl
dc.subjectzewnętrzepl
dc.subjectmistykapl
dc.subjectCarl Theodor Dreyerl
dc.subjectEmmanuel Levinaspl
dc.titleFilm C. T. Dreyera Męczeństwo Joanny d‘Arc w kontekście teorii filozoficznej Emmanuela Lévinasa ujętej w książce Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrznościpl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski, Wydział Polonistykipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska