dc.contributor.author | Guba, Krzysztof | |
dc.date.accessioned | 2020-05-05T13:42:02Z | |
dc.date.available | 2020-05-05T13:42:02Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/18306 | |
dc.description.abstract | Niniejsza praca poświęcona jest niememu filmowi duńskiego reżysera Carla Theodora Dreyera Męczeństwo Joanny d’Arc z 1928 r., opartemu na materiałach z procesu Joanny d’Arc zakończonego spaleniem jej na stosie. Kluczem do analizy filmu są podstawowe terminy filozoficzne opisane w książce Emmanuela Lévinasa Całość i Nieskończoność. Esej o zewnętrzności. Szczególny nacisk położono na proces kształtowania się tożsamości bohaterki w kontekście Lévinasowskich kategorii twarzy i innego. Istotną rolę w niniejszej pracy pełnią również teorie antropologiczne, m.in. R. Girarda, M. Foucaulta i M. Maussa. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Lévinas, Emanuel | pl |
dc.subject | Dreyer, Carl Theodor | pl |
dc.subject | twarz | pl |
dc.subject | tożsamość | pl |
dc.subject | inny | pl |
dc.subject | karnawał | pl |
dc.subject | wnętrze | pl |
dc.subject | zewnętrze | pl |
dc.subject | mistyka | pl |
dc.subject | Carl Theodor Dreyer | l |
dc.subject | Emmanuel Levinas | pl |
dc.title | Film C. T. Dreyera Męczeństwo Joanny d‘Arc w kontekście teorii filozoficznej Emmanuela Lévinasa ujętej w książce Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności | pl |
dc.type | masterThesis | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki | pl |