Show simple item record

dc.contributor.authorPazio, Natalia
dc.date.accessioned2020-05-05T13:46:28Z
dc.date.available2020-05-05T13:46:28Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18307
dc.description.abstractW niniejszej pracy poddam analizie performatywną sztukę Gety Bratescu i sztukę performansu Katalin Ladik, uwzględniając i opisując tło geopolityczne i socjoekonomiczne komunistycznej Rumunii i byłej Jugosławii w latach 70. i 80. XX wieku. Postaram się ulokować ich twórczość na tle teorii feministycznych i teorii performansu artystycznego, podejmując także problematykę związaną z europejską teorią nowoczesnego podmiotu i jego relacją wobec kobiet. We wstępie przedstawiam teorię performansu artystycznego w odniesieniu do koncepcji feministycznych, a także omawiam ich wzajemne relacje. Pierwszy rozdział jest poświęcony rekonstrukcji kontekstu politycznego i socjoekonomicznego, obejmującego twórczość Gety Bratescu, którą następnie poddałam analizie i interpretacji. Trzeci rozdział zawiera opis kontekstu jugosłowiańskiego i alternatywnych praktyk artystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem nowosadzkiej nowej praktyki artystycznej, której częścią była również twórczość Katalin Ladik. Praca kończy się podsumowaniem i sformułowaniem końcowych wniosków, dotyczących aspektów wskazanych i rozwijanych w poprzednich rozdziałach. Moim celem jest spojrzenie i przecięcie w poprzek sieci wzajemnych oddziaływań pomiędzy neoawangardową, performatywną twórczością artystek z Europy Wschodniej (i Południowo-Wschodniej), feminizmem, indywidualizmem, wschodnimi reżimami komunistycznymi i zachodnimi wielowymiarowymi wpływami, obejmującymi wszystkie wyżej wymienione zjawiska.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectfeminizmpl
dc.subjectperformans artystycznypl
dc.subjectneoawangardapl
dc.subjectgeopolitykapl
dc.subjectpaństwopl
dc.subjectreżimpl
dc.subjecthybryda kapitalizm-komunizmpl
dc.subjectspołeczeństwopl
dc.subjecttwórczy indywidualizmpl
dc.subjectkobiecośćpl
dc.subjectarchetypypl
dc.subjectciałopl
dc.subjecterotykapl
dc.subjectmaskaradapl
dc.subjectgra z konwencjamipl
dc.subjecttransgresjapl
dc.titleAnaliza i interpretacja performansów Gety Bratescu i Katalin Ladik w kontekście geopolitycznym i feministycznympl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski, Wydział Polonistykipl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska