Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalczyk, Aleksandra
dc.date.accessioned2020-05-05T14:19:24Z
dc.date.available2020-05-05T14:19:24Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18315
dc.description.abstractMuzyka w filmach Tony’ego Gatlifa pełni bardzo złożoną rolę, która wykracza daleko poza ilustracyjność. Raz jest punktem wyjścia dla całej akcji, czasem niespodziewanie ingeruje w wydarzenia zmieniając ich bieg, ale bywa także po prostu ich tłem. Bohaterowie są bardzo wrażliwi na dźwięki, często sami są muzykami. Muzyka ma wpływ na ich działania, a tym samym na rozwój opowiadanej historii. Taka relacja człowieka z muzyką jest tutaj badana za pomocą kategorii doświadczenia muzycznego rozumianego jako intensywne przeżywanie o charakterze egzystencjalnym, na podstawie wybranych filmów: Gadjo dilo (1997), Vengo (2000), Exils (2004) i Transylwanii (2006). Interpretacja twórczości Gatlifa z perspektywy filmu drogi oraz przedstawiana w niej różnorodność kultur muzycznych pozwalają odpowie- dzieć na pytanie o źródła tego rodzaju doświadczenia, pokazując jego wielopoziomowość i uniwersalność.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectTony Gatlifpl
dc.subjectdoświadczeniepl
dc.subjectmuzykapl
dc.subjectfilmpl
dc.subjectgłospl
dc.subjectciałopl
dc.subjecttranspl
dc.subjectdrogapl
dc.subjectliminalnośćpl
dc.subjectCyganiepl
dc.subjectsufizmpl
dc.titleDoświadczanie muzyki przez bohaterów filmów Tony’ego Gatlifapl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska