Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKoprowicz, Agata
dc.date.accessioned2020-05-05T14:21:25Z
dc.date.available2020-05-05T14:21:25Z
dc.date.issued2018-07
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18316
dc.description.abstractW pracy badam figurę dziewiętnastowiecznego chłopa polskiego jako wyobrażenie społeczne wytwarzane za pomocą fotografii. Inspirując się Michelem Foucaultem, fotografię ujmuję jako urządzenie nowoczesności, czyli konstelację praktyk, ich materialnych i niematerialnych efektów oraz siatkę zależności między nimi, których wynikiem jest ustanowienie nowoczesnego chłopa. Rozdział pierwszy dotyczy praktyki fotografii typów etnograficznych i antropologicznych. Rozdział drugi pokazuje różne ujęcia chłopa w debacie o jego społecznej pozycji i tworzy typologię fotograficznych wizerunków: chłopa sielankowego, chłopa oświeconego, chłopa-pielgrzyma i chłopa-właściciela. Trzeci rozdział traktuje o praktyce fotografowania się szlachty i arystokracji w strojach ludowych.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectXIX wiekpl
dc.subjectchłoppl
dc.subjectfotografiapl
dc.subjecturządzenie nowoczesnościpl
dc.subjectnowoczesnośćpl
dc.subjectFoucaultpl
dc.subjectwyobrażenia społecznepl
dc.subjectprzemiany społecznepl
dc.subjecthistoria kulturypl
dc.subjectkultura wizualnapl
dc.titleUstanawianie chłopa polskiego. Dziewiętnastowieczna fotografia atelierowa jako urządzenie nowoczesności w Królestwie Polskim i Galicjipl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska