Show simple item record

dc.contributor.authorLara, Magdalena
dc.date.accessioned2020-05-05T14:22:25Z
dc.date.available2020-05-05T14:22:25Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18317
dc.description.abstractNa podstawie przeprowadzonych badań na materiałach pochodzących z Małopolskiego Dyktanda Niepodległościowego realizowanego w latach 2013-2016, praca analizuje dyktanda jako narzędzie konstruowania i podtrzymywania tożsamości narodowej. W kolejnych rozdziałach pracy przedstawiam ramy interpretacji dyktanda jako narzędzia mnemotechnicznego odwołującego się do pamięci ciała (Paul Connerton) i jego dyscyplinowania (Michel Foucault). Następnie pokazuję, jak oprócz wpajania reguł ortograficznych i interpunkcyjnych dyktanda mogą stanowić ważne narzędzie budowania wspólnot wyobrażonych (Benedict Anderson). Zawarte w nich treści modelują granice wspólnoty, wskazując repertuary symboliczne, z których zaczerpnięte zostają figury bohaterów i wrogów. Równie istotne okazują się przemilczenia wyznaczające obszar tego, co znajduje się poza zasobem wiedzy modelowego odbiorcy dyktand.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectdyktandopl
dc.subjectpatriotyzmpl
dc.subjectnacjonalizmpl
dc.subjecttożsamość narodowapl
dc.subjecttechniki mnemotechnicznepl
dc.subjectars memoriaepl
dc.titlePo polsku o historii. Dyktando jako narzędzie budowania tożsamości narodowejpl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska