Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiasecki, Michał
dc.date.accessioned2020-05-05T15:04:37Z
dc.date.available2020-05-05T15:04:37Z
dc.date.issued2019-09
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18332
dc.description.abstractPraca jest próbą przyjrzenia się strategiom krytycznym, które Harun Farocki wykorzystywał do analizy mediów wizualnych. Poprzez tytułową kinematografię urządzeń rozumiem skupienie się reżysera na ich wymiarze technologicznym i sposobie, w który redefiniują one doświadczenie odbiorcy. Za Hito Steyerl przyjmuję, że Farocki był autorem „ciągle początkującym”, a więc cechą charakterystyczną jego twórczości była obserwacja przemian medialnych i poszukiwanie obrazów antycypujących nadchodzące reżimy wizualne. Twórczość Farockiego interesuje mnie w perspektywie ewolucyjnej – śledzę rozwój elementów jego języka filmowego, jak i każdorazowych diagnoz aktualności – oddania głosu obrazowi i próby wypowiadania się w jego języku. Ważna rolę w moich rozważaniach odgrywa centralna dla teoretycznych dociekań Farockiego koncepcja „obrazu operacyjnego”. Analizuję składające się na nią wątki cielesności, sposobów widzenia, przemysłu militarnego i myślenia instrumentalnego. Następnie staram się pokazać, jak Farocki za jej pomocą próbował opisywać współczesne tendencje medialne.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectkino niemieckiepl
dc.subjectteoria krytycznapl
dc.subjectHarun Farockipl
dc.subjectmediologiapl
dc.subjectobrazy operacyjnepl
dc.subjectfilozofia technikipl
dc.subjectprzemysł militarnypl
dc.subjectteoria obrazupl
dc.subjectreżimy wizualnepl
dc.subjectwojna w Wietnamiepl
dc.titleKinematografia urządzeń Haruna Farockiegopl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska