Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzulik, Weronika
dc.date.accessioned2020-05-05T15:05:36Z
dc.date.available2020-05-05T15:05:36Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18333
dc.description.abstractW niniejszej pracy chcę spojrzeć na teorię filmu niemego Karola Irzykowskiego z innego punktu widzenia. Porzuciwszy perspektywę badania jej jako spójnego systemu czy podstawy badań filmoznawczych, analizuję Dziesiątą Muzę oraz recenzje czasopiśmienne krytyka – publikowane głównie w „Wiadomościach Literackich” – z trzech perspektyw: widza, krytyka iteoretyka, by pokazać ich kompatybilność. Ponadto refleksję Irzykowskiego wpisuję w szerszy kontekst społeczny, obyczajowy oraz kulturowy w próbie wydobycia zarówno indywidualnego spojrzenia na myśl o filmie i kinie autora Walki o treść, jak i wpisania dzieła z 1924 roku w szerszy kontekst przemian kultury nowoczesnej.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectKarol Irzykowskipl
dc.subjectDziesiąta Muzapl
dc.subject„Wiadomości Literackie”pl
dc.subjectfilm niemypl
dc.subjectkino niemepl
dc.subjectwidzpl
dc.subjectkrytykpl
dc.subjectteoretykpl
dc.title„Byłem raz w kinie...” – kino nieme w teorii i praktyce Karola Irzykowskiegopl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 3.0 Polska