Show simple item record

dc.contributor.authorSzulik, Weronika
dc.date.accessioned2020-05-05T15:05:36Z
dc.date.available2020-05-05T15:05:36Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18333
dc.description.abstractW niniejszej pracy chcę spojrzeć na teorię filmu niemego Karola Irzykowskiego z innego punktu widzenia. Porzuciwszy perspektywę badania jej jako spójnego systemu czy podstawy badań filmoznawczych, analizuję Dziesiątą Muzę oraz recenzje czasopiśmienne krytyka – publikowane głównie w „Wiadomościach Literackich” – z trzech perspektyw: widza, krytyka iteoretyka, by pokazać ich kompatybilność. Ponadto refleksję Irzykowskiego wpisuję w szerszy kontekst społeczny, obyczajowy oraz kulturowy w próbie wydobycia zarówno indywidualnego spojrzenia na myśl o filmie i kinie autora Walki o treść, jak i wpisania dzieła z 1924 roku w szerszy kontekst przemian kultury nowoczesnej.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectKarol Irzykowskipl
dc.subjectDziesiąta Muzapl
dc.subject„Wiadomości Literackie”pl
dc.subjectfilm niemypl
dc.subjectkino niemepl
dc.subjectwidzpl
dc.subjectkrytykpl
dc.subjectteoretykpl
dc.title„Byłem raz w kinie...” – kino nieme w teorii i praktyce Karola Irzykowskiegopl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 3.0 Polska