dc.contributor.author | Szulik, Weronika | |
dc.date.accessioned | 2020-05-05T15:05:36Z | |
dc.date.available | 2020-05-05T15:05:36Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/18333 | |
dc.description.abstract | W niniejszej pracy chcę spojrzeć na teorię filmu niemego Karola Irzykowskiego z innego punktu widzenia. Porzuciwszy perspektywę badania jej jako spójnego systemu czy podstawy badań filmoznawczych, analizuję Dziesiątą Muzę oraz recenzje czasopiśmienne krytyka – publikowane głównie w „Wiadomościach Literackich” – z trzech perspektyw: widza, krytyka iteoretyka, by pokazać ich kompatybilność. Ponadto refleksję Irzykowskiego wpisuję w szerszy kontekst społeczny, obyczajowy oraz kulturowy w próbie wydobycia zarówno indywidualnego spojrzenia na myśl o filmie i kinie autora Walki o treść, jak i wpisania dzieła z 1924 roku w szerszy kontekst przemian kultury nowoczesnej. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Karol Irzykowski | pl |
dc.subject | Dziesiąta Muza | pl |
dc.subject | „Wiadomości Literackie” | pl |
dc.subject | film niemy | pl |
dc.subject | kino nieme | pl |
dc.subject | widz | pl |
dc.subject | krytyk | pl |
dc.subject | teoretyk | pl |
dc.title | „Byłem raz w kinie...” – kino nieme w teorii i praktyce Karola Irzykowskiego | pl |
dc.type | masterThesis | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Warszawski Wydział Polonistyki | pl |